Denne opskrift er baseret på Hario V60 dripper, og light➡️medium roast.

<aside> 💡

Jeg foretrækker at kværne kaffen ret groft, lidt som konsistensen af birkes.

</aside>

  1. Pour (50 g. Vand)💧(00:00➡️00:45)⌛️

dette er hvad vi kalder et “Bloom”. Her hydreres kaffen og udskiller indkapslet co2.

Det er et rigtig vigtigt step som sikre vores ekstraktion af kaffen gennemføres som den skal.


  1. Pour (100 g. Vand)💧 (00:45➡️01:30)⌛️

her er det vigtigt man hælder forsigtigt i en blød stråle i hvad der svare til en fem krone i rotationer.


  1. Pour (100 g. Vand)💧 (01:30➡️02:45/03:00)⌛️

Samme teknik som 2. Pour, her kigger vi dog efter om kaffen render lidt for hurtigt igennem.

Gør den det ryster vi forsigtigt tragten for at fladgøre kaffen og hermed sænke farten på din bryg.

<aside> 💡